عنوان دوره: کار با تراشه های ZYNQ – سطح2 (دوره حرفه ای)

معرفی تراشه های ZYNQ:

تراشه‌ی ZYNQ را می توان Flexible ترین تراشه ی قابل برنامه ریزی دانست. در این تراشه یک FPGA در کنار یک پردازنده ی ARM دو هسته ای Cortex-A9 قرار گرفته است. علاوه بر این تمامی Peripheral های پرکاربرد نیز روی تراشه به صورت core سخت موجود هستند. یک DRAM Controller که می تواند با حافظه های DDR2 و DDR3 صحبت کند نیز روی تراشه وجود دارد. بنابراین هنگامی که از ZYNQ برای انجام یک پروژه استفاده می کنید عملا تمامی Peripheral های مهم از قبل پیاده سازی شده و قابل استفاده می باشند. بخش FPGA تراشه بطور کامل در اختیار شماست تا مدار مورد نظر خود را روی آن پیاده کنید. هسته های ARM می توانند تا فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز کار کنند بنابراین توان پردازشی خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. الگوریتم هایی که قرار است روی ZYNQ اجرا شوند را در اصل روی هسته های ARM اجرا می کنیم و از بخش FPGA به عنوان Hardware Accelerator استفاده می نماییم. قسمت هایی از الگوریتم که در آن یک سری اعمال مشخص باید روی یک حجم بسیار زیادی از داده ها انجام شود را روی FPGA انجام می دهیم. شکل زیر یک بلوک دیاگرام ساده از ZYNQ را نمایش می دهد.

معرفی دوره آموزشی:

  • طول دوره : این دوره به صورت فشرده در 4 روز برگزار می شود و حدود 32 ساعت خواهد بود
  • زمان برگزاری: روز های پنج شنبه و جمعه
  • مدرس: مهندس مهدی چنگانی خوراسگانی
  • محل برگزاری: اصفهان (در صورت دریافت درخواست کافی برای برگزاری دوره در سایر شهرها امکان برگزاری آن خواهد بود)
  • هزینه حضور در دوره: 550 هزار تومان
  • شروع برگزاری کلاس ها :

سرفصل های دوره سطح 2 – آشنایی با تراشه ZYNQ :

  1. بررسی دقیق باس AXI
  2. ساخت IP براساس استاندارد AXI
  3. ساخت یک IP با اینترفیس AXI Lite
  4. تست سخت افزاری با استفاده VIO
  5. عیب یابی و دیباگ سخت افزاری با استفاده از Logic Analyzer
  6. عیب یابی و دیباگ نرم افزاری در محیط برنامه SDK
  7. بررسی رابط AXI-Stream
  8. آشنایی با DMA
  9. کار با واحد AXI CDMA
  10. کار با واحد AXI DMA
  11. کار با IP های مخصوص Vision در ویوادو
  12. کار با واحد AXI VDMA
  13. راه اندازی خروجی تصویر VGA
  14. راه اندازی خروجی تصویر HDMI
  15. آشنایی با طراحی سطح بالا با استفاده از VIVADO HLS
  16. ساخت یک IP در نرم افزار VIVADO HLS
  17. شبیه سازی و تست IP های نرم افزار VIVADO HLS
  18. آشنایی با پردازنده Microblaze
  19. شبیه سازی پردازنده Microblaze

همراه با ارائه گواهینامه گذراندن دوره

معرفی مدرس دوره:

جناب آقای مهندس مهدی چنگانی دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته معماری اویونیک (الکترونیک هوانوردی) است. ایشان به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه پازج تجربه برگزاری دوره های آموزشی Embedded linux، FPGA و ZYNQ SoC را در کارنامه خود دارند. علاقه مندی ایشان Embedded System، FPGA و طراحی سطح بالا HLS است.

این دوره آموزشی برای چه کسانی مناسب است؟

در این دوره سعی شده مباحث کاربردی و تکنیکی در طراحی سخت افزاری با استفاده از برنامه VIVADO آموزش داده شود. این دوره بیشتر مخصوص افرادی هست که با محیط برنامه VIVADO آشنایی دارند و با تراشه ZYNQ کار کرده اند و قصد دارند تحربه خودشان را افزایش دهند و کار با ابزارها و امکانات جدید را یاد بگیرند.

در این دوره سعی شده مقدمه ای بر پردازش تصویر با استفاده از  تراشه ZYNQ توضیح داده شود و انشالله در دوره های آینده دوره مخصوص پردازش تصویر نیز ارائه خواهد شد که ادامه همین مباحث خواهد بود.

علاوه بر این در این دوره سعی شده مقدمه ای بر مبحث طراحی سطح بالا با استفاده از ابزار HLS توضیح داده شود که این مبحث هم خود مقدمه ای بر دوره کامل تری با عنوان ” طراحی سطح بالا با استفاده از VIVADO HLS ” خواهد بود که این دوره هم بزودی ارائه خواهد شد.

ثبت نام:

علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر در این دوره از کلاس های آموزشی ثبت نام کنند. توجه داشته باشید که زمان دقیق، محل برگزاری و ساعات برگزاری کلاس ها متعاقبا به اطلاع افراد خواهد رسید.